Hur påläst bör man vara?


D
et är klart att man kanske inte behöver kunna så mycket om cancer om man inte blir drabbad själv, eller omgivningen. Men min egna åsikt är att jag behöver inte gå och tänka på att jag kanske får cancer p.g.a att man upptäckt något som man läst var ett sympton för någon sorts cancer, eller liknande. När jag fick reda på att mamma hade cancer så kände jag mig inte tillräckligt upplyst om vad sjukdomen innebär. Jag har ju själv inte läst mig till det för jag tänkt att det kommer inte drabba mig/mina nära och kära. Är man tillräckligt upplyst om cancer och allt vad det innebär som man "bör" vara? Kanske blir fler drabbade mer öppna om det, för då känner dom att det är okej och inget att skämmas för.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0