Läkare vs patient

Bemötandet inom sjukvården, se debatt (28/4) på svtplay, kanske ni känner igen er i något av det som tas upp?
Det var så som mammas fall var - i två års tid gjorde läkarna "misstag" för dom friskförklarade henne.
Hon återkom flertal gånger men det var samma visa varje gång. När den till slut spred sig till levern upptäcktes dem men då är den också obotlig.
Hur många sådana "misstag" ska man få göra innan dom tänker göra en reform?
Framtills jag började få mail från er om era situationer så tänkte jag att alla kan göra misstag, det var inte läkarens fel som inte såg mammas cancer. Men efter jag läst mailen ändrade jag genast uppfattning då dom fick mig att bli tårögd och väldigt upprörd. Sånt här ska uppmärksammas eftersom det fortsätter konstant. När ska det bli bättre? Jag hoppas många läkare kollade på detta för att få en uppfattning om hur patienterna reagerar deras bemötande och börjar agera.
Precis som Ingvar säger, han har smält det och gått vidare, men vi måste göra någonting för att dom här "second opinion" som läkaren nämner ska minska. För det är en tidsprocess och samtidigt blir man sämre, inte bättre.
Eftersom man litar på läkaren och man litar på att han hittar cancern i tid. Hur många går egentligen tillbaka?
När man är cancerdrabbad så är man i ett utsatt läge, man är tacksam för hjälpen man får så man vågar inte klaga, bara dom räddar en.
Och alla dessa diagnoser som tar så lång tid medan man går och väntar på viktiga besked. Läkarna måste ta patienterna på mer allvar. Det gör ont att se så pass många liv som inte tas på allvar och då inte kan räddas.
Nä så många fall som missas ska reduceras!

Avslutar med citat från Ingvar Oldsberg "Det är ett slag för framtiden"

Skriv gärna mail till mig om ni behöver stöd etc, svarar gladeligen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0